Przejdź do treści głównej

Laying fixed foundations for innovative Archeotourism – a new „green” Archeoroute in the Southern Baltic Sea Region (Akronim: ArchaeoBalt)

Przewiń w dół

Laying fixed foundations for innovative Archeotourism – a new „green” Archeoroute in the Southern Baltic Sea Region (Akronim: ArchaeoBalt)

Plakat programu Archeobalt. Na górze i dole strony umieszczono loga organizatorów i partnerów. Pośrodku napis z nazwą i numerem projektu.

Program: Program Południowy Bałtyk Interreg 2014-2020

Oś priorytetowa: 2. Wykorzystanie potencjału środowiskowego i kulturowego obszaru Południowego Bałtyku dla niebieskiego i zielonego wzrostu

Działanie/Cel: 2.1 Zwiększony rozwój zasobów dziedzictwa naturalnego i kulturowego obszaru Południowego Bałtyku w trwałe miejsca turystyczne

Nazwa zadania: Laying fixed foundations for innovative Archaeotourism – a new „green” Archaeoroute in the Southern Baltic Sea Region

Termin rozpoczęcia projektu: 01/07/2018

Termin zakończenia projektu: 30/06/2023

Partnerami w projekcie są:

  • Uniwersytet Gdański – Lider Projektu (Polska)
  • Muzeum Gdańska (Polska)
  • Uniwersytet Aarhus (Dania)
  • Muzeum Bornholmu (Dania)
  • Uniwersytet w Lund (Szwecja)

 

Archeobalt to 3-letni, międzynarodowy projekt łączący powyżej wymienione Uniwersytety oraz Muzea z branżą turystyczną. Wszyscy zaangażowani Partnerzy dążą wspólnie do stworzenia nowej marki turystycznej regionu Południowego Bałtyku - archeoturystki w trzech miejscach:

  • Twierdza Wisłoujście - Polska
  • Bornholm - Dania
  • Uppakra - Szwecja

Głównie realizacja projektu skupi się na działaniach miękkich, zakupie odpowiedniego sprzętu a także w niewielkim stopniu – rewaloryzacji zabytkowych budynków na potrzeby wystawiennicze z zapleczem technicznym.

W trakcie realizacji zadań w latach 2019-2020 zostaną przeprowadzone międzynarodowe badania archeologiczne z programem dla turystów, festiwale promujące dziedzictwo historyczne oraz wiele materiałów promocyjnych m.in.: nowelę historyczną, grę planszową, stronę internetową oraz aplikację z wirtualną - rozszerzoną rzeczywistością.

W ramach projektu zostanie wypracowana strategia rozwoju archeoturystki w rejonie Morza Bałtyckiego na kolejne lata po zakończeniu projektu. Ostateczne osiągnięte wyniki będą przydatnymi narzędziami do nauki i tworzenia szerszej archeoturystyki na obszarach innych krajów (np. Litwa, Niemcy).

Docelowymi odbiorcami projektu będzie ludność zamieszkująca województwo pomorskie, wyspę Bornholm, okolice Lund a także turyści. Zadania realizowane w ramach projektu, zakładają działania na rzecz osób niepełnosprawnych - zastosowanie gry z rozszerzoną rzeczywistością, dzięki której będzie można zwiedzić bez ograniczeń historyczne obiekty, np. Twierdzę Wisłoujście, po zakończeniu sezonu turystycznego i rozpoczęciu sezonu ochronnego nietoperzy.

 

W projekt zaangażowani są również Partnerzy Stowarzyszeni:

1.       Magazyn Skandynawski "Zew Północy"
2.       Bałtycka Fundacja Turystyki Zdrowotnej
3.       Statybų archeologija, UAB
4.       B-Nord Barbara Kuczmarska-Urbaniak
5.       STENA LINE POLSKA SP. Z O.O.
6.       INTERGUIDES IWONA BOBER

Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 2 014 749,13 €, w tym kwota współfinansowania projektu z programu Południowy Bałtyk Interreg finansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - 1 585 764,30 € (78,7 % kosztów kwalifikowanych). 

Całkowity budżet przyznany w ramach partnerstwa dla Muzeum Gdańska wynosi 379 072,48 €, w tym kwota współfinansowania z programu Południowy Bałtyk Interreg finansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego 322 211,61 € (85% kosztów kwalifikowanych).

„Instytucja Zarządzająca nie ponosi odpowiedzialności za powyższą treść.”

Ostatnia aktualizacja : 25.07.2023 10:40
Autor treści : Andrzej Gierszewski

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje