Lekcja „Carillon – najcięższy instrument świata” poświęcona jest nietypowemu instrumentowi, jakim jest właśnie carillon, czyli zespół grających dzwonów. W Polsce są tylko trzy carillony, wszystkie trzy – w Gdańsku. Największy z nich znajduje się w wieży kościoła św. Katarzyny i właśnie w tym nietypowym miejscu opowiemy, czym właściwie jest carillon (ale też, czym nie jest), przybliżona zostanie historia instrumentu na świecie i w Gdańsku, będzie można też dowiedzieć się, gdzie na świecie są carillony, jak i co na nich grać i gdzie można się tej gry nauczyć. Elementem lekcji jest też uczestnictwo w cotygodniowym koncercie carillonowym w piątek o godzinie 11, stąd nasze lekcje prowadzone są przez miejską carillonistkę w piątki o godzinie 10 i 12. A jeśli grasz na innym instrumencie, to być może uda ci się nawet coś niewielkiego zagrać!
Lekcja połączona jest z oprowadzaniem po Muzeum Nauki Gdańskiej. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsca zapraszamy grupy maksymalnie 20-osobowe.
Lekcja trwa ok. godziny, po niej (lub przed nią), o godz. 11 następuje 40-minutowy koncert carillonowy, którego najlepiej słuchać przynajmniej częściowo – na zewnątrz wieży.
Zapisy: m.kazmierczak@muzeumgdansk.pl
Koszt: 25 zł/osoba (opiekunowie
Cele kształcenia – wymagania ogólne historia
II/1 Uczeń analizuje wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne w kontekście epok i dostrzega zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia społecznego;
II/4 Uczeń ugruntowuje potrzebę poznawania przeszłości dla rozumienia współczesnych mechanizmów społecznych i kulturowych.
III/2 Uczeń dostrzega problem i buduje argumentację, uwzględniając różne aspekty procesu historycznego;
Cele kształcenia – wymagania ogólne historia Język Polski
III/1 Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych sądów, argumentacji i udziału w dyskusji.
Wymagania szczegółowe zakres podstawowy Język Polski
III/1/1 Uczeń formułuje tezy i argumenty w wypowiedzi ustnej i pisemnej przy użyciu odpowiednich konstrukcji składniowych;III/2/1 Uczeń zgadza się z cudzymi poglądami lub polemizuje z nimi, rzeczowo uzasadniając własne zdanie;III/2/4 Uczeń zgodnie z normami formułuje pytania, odpowiedzi, oceny, redaguje informacje, uzasadnienia, komentarze, głos w dyskusji.