Przejdź do treści głównej

szczegoly

Polityka ochrony dzieci

Przewiń w dół

W muzeum dziecko jest bezpieczne

Zasady komunikacji z dziećmi w Muzeum Gdańska

  1. Traktujemy dzieci z szacunkiem. Pamiętamy, że jest ważne i ma swoje potrzeby.
  2. Dbamy o potrzeby dziecka, pomagamy mu w problemach. Staramy się sprawić, aby czuło się w muzeum bezpiecznie.
  3. Reagujemy, gdy dziecko czuje się zagrożone lub gdy jest krzywdzone.
  4. Patrzymy dziecku w oczy podczas rozmowy.
  5. Podczas pielęgnacji (pomoc w ubieraniu, myciu itp.) ograniczamy kontakt fizyczny do niezbędnego minimum.
  6. Unikamy przebywania z dzieckiem sam na sam, jeśli to nie jest absolutnie konieczne.
  7. Komunikujemy się z dziećmi i ich rodzicami tylko przez oficjalne, służbowe kanały.
  8. Jeśli pracownik podejrzewa, że dziecko jest krzywdzone na terenie Muzeum, wzywa pomoc.

 

Czego nie wolno robić pracownikom muzeum?

  1. Nie wolno stosować przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.
  2. Nie wolno komentować wyglądu i zachowania dziecka oraz jego opiekuna.
  3. Nie wolno przyjmować prezentów od dzieci, w tym pieniędzy.
  4. Nie wolno podawać dzieciom produktów, które są im zabronione (leków, alkoholu, papierosów itp.).
  5. Nie wolno nawiązywać miłosnych lub intymnych relacji z dzieckiem. Nie wolno składać dzieciom takich propozycji. Nie wolno robić seksualnych żartów i gestów.
  6. Nie wolno zapraszać dzieci na spotkanie poza Muzeum. Pracownicy nie mogą kontaktować się z dziećmi prywatnymi kanałami.

 

Jak pracownicy muzeum zareagują, gdy podejrzewają, że dziecku dzieje się krzywda na terenie muzeum?

  1. Rozmawiamy z opiekunami dziecka. Pytamy rodziców lub opiekunów, co się stało. Sprawdzamy, jak to wpłynęło na dziecko.
  2. Upewniamy się o bezpieczeństwie dziecka. Sprawdzamy, czy dziecko jest teraz bezpieczne.
  3. Monitorujemy sytuację. Pilnujemy bezpieczeństwa dziecka, dopóki jest w muzeum.

 

Co jeśli dziecku dzieje się krzywda?

  1. Jeśli podejrzewamy, że dziecko jest krzywdzone, rozmawiamy z nim lub z jego opiekunem.
  2. Zapewniamy dziecku bezpieczeństwo. Jeśli jest taka potrzeba, wzywamy odpowiednie służby.
  3. Po przyjeździe służb, przejmuje one opiekę nad dzieckiem.

 

Co w przypadku, gdy zagrożenie stwarza pracownik muzeum?

  1. Odsuniemy go od kontaktu z dziećmi. Jeśli podejrzewamy, że zrobił krzywdę dziecku, ten pracownik nie może kontaktować się z dziećmi, dopóki nie wyjaśnimy sprawy.
  2. Badamy sprawę. Dyrektor Muzeum musi sprawdzić, co się stało. To oznacza, że musi wysłuchać wszystkich świadków zdarzenia.
  3. Konsekwencje. Jeśli ktoś skrzywdzi dziecko, może to być powód do zwolnienia tej osoby z pracy w Muzeum.
  4. Zakaz wstępu. Dyrektor może zabronić wstępu do Muzeum osobom, które skrzywdziły kiedyś dziecko.

 

Czy ktoś dowie się o tym, co się stało?

Wszyscy, którzy dowiedzą się o tym zdarzeniu, muszą je zachować w tajemnicy. Informacje przekażemy Policji, jeśli to jest potrzebne, żeby pomóc dziecku.

 

Pełna treść polityki

Poniżej znajdziesz link do pełnego tekstu Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Muzeum Gdańska. Możesz też pobrać dokument w formacie PDF.

Pełna treść polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Muzeum Gdańska.

 

 

 

Inne wydarzenia

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje