Zasady komunikacji z dziećmi w Muzeum Gdańska
- Traktujemy dzieci z szacunkiem. Pamiętamy, że jest ważne i ma swoje potrzeby.
- Dbamy o potrzeby dziecka, pomagamy mu w problemach. Staramy się sprawić, aby czuło się w muzeum bezpiecznie.
- Reagujemy, gdy dziecko czuje się zagrożone lub gdy jest krzywdzone.
- Patrzymy dziecku w oczy podczas rozmowy.
- Podczas pielęgnacji (pomoc w ubieraniu, myciu itp.) ograniczamy kontakt fizyczny do niezbędnego minimum.
- Unikamy przebywania z dzieckiem sam na sam, jeśli to nie jest absolutnie konieczne.
- Komunikujemy się z dziećmi i ich rodzicami tylko przez oficjalne, służbowe kanały.
- Jeśli pracownik podejrzewa, że dziecko jest krzywdzone na terenie Muzeum, wzywa pomoc.
Czego nie wolno robić pracownikom muzeum?
- Nie wolno stosować przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.
- Nie wolno komentować wyglądu i zachowania dziecka oraz jego opiekuna.
- Nie wolno przyjmować prezentów od dzieci, w tym pieniędzy.
- Nie wolno podawać dzieciom produktów, które są im zabronione (leków, alkoholu, papierosów itp.).
- Nie wolno nawiązywać miłosnych lub intymnych relacji z dzieckiem. Nie wolno składać dzieciom takich propozycji. Nie wolno robić seksualnych żartów i gestów.
- Nie wolno zapraszać dzieci na spotkanie poza Muzeum. Pracownicy nie mogą kontaktować się z dziećmi prywatnymi kanałami.
Jak pracownicy muzeum zareagują, gdy podejrzewają, że dziecku dzieje się krzywda na terenie muzeum?
- Rozmawiamy z opiekunami dziecka. Pytamy rodziców lub opiekunów, co się stało. Sprawdzamy, jak to wpłynęło na dziecko.
- Upewniamy się o bezpieczeństwie dziecka. Sprawdzamy, czy dziecko jest teraz bezpieczne.
- Monitorujemy sytuację. Pilnujemy bezpieczeństwa dziecka, dopóki jest w muzeum.
Co jeśli dziecku dzieje się krzywda?
- Jeśli podejrzewamy, że dziecko jest krzywdzone, rozmawiamy z nim lub z jego opiekunem.
- Zapewniamy dziecku bezpieczeństwo. Jeśli jest taka potrzeba, wzywamy odpowiednie służby.
- Po przyjeździe służb, przejmuje one opiekę nad dzieckiem.
Co w przypadku, gdy zagrożenie stwarza pracownik muzeum?
- Odsuniemy go od kontaktu z dziećmi. Jeśli podejrzewamy, że zrobił krzywdę dziecku, ten pracownik nie może kontaktować się z dziećmi, dopóki nie wyjaśnimy sprawy.
- Badamy sprawę. Dyrektor Muzeum musi sprawdzić, co się stało. To oznacza, że musi wysłuchać wszystkich świadków zdarzenia.
- Konsekwencje. Jeśli ktoś skrzywdzi dziecko, może to być powód do zwolnienia tej osoby z pracy w Muzeum.
- Zakaz wstępu. Dyrektor może zabronić wstępu do Muzeum osobom, które skrzywdziły kiedyś dziecko.
Czy ktoś dowie się o tym, co się stało?
Wszyscy, którzy dowiedzą się o tym zdarzeniu, muszą je zachować w tajemnicy. Informacje przekażemy Policji, jeśli to jest potrzebne, żeby pomóc dziecku.
Pełna treść polityki
Poniżej znajdziesz link do pełnego tekstu Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Muzeum Gdańska. Możesz też pobrać dokument w formacie PDF.
Pełna treść polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem w Muzeum Gdańska.