Przejdź do treści głównej

Lekcje on-line

Serdecznie zapraszamy do zamawiania zajęć on-line na platformie Microsoft Teams

W odpowiedzi na aktualną sytuację i przejście na system zdalnego nauczania proponujemy Państwu zajęcia prowadzone na żywo za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. 

W tym celu wystarczy skontaktować się z osobą podaną przy temacie zajęć i dokonać rezerwacji terminu. 

Proponujemy następujące tematy zajęć:

Herb Gdańska dla klas III-VI sp

Gdańsk jest jednym z nielicznych miast, które herb otrzymały z nadania monarchy. To Kazimierz Jagiellończyk nadał przywilejem z dnia 25 maja 1457 roku nie tylko prawo do używania czerwonego wosku (stąd czerwona tarcza) i ubogacił dotychczasowy herb miejski przez umieszczenie na nim w górnej części tarczy złotej królewskiej korony, ale i wskazał jeden z przynajmniej czterech używanych wówczas w Gdańsku herbów. Jeszcze w tym samym roku ukazuje się pieczęć na której jest wizerunek nowego herbu i to od razu z trzymaczami w postaci lwów. Potwierdza i utrwala się taki wizerunek herbu obficie zdobiąc architekturę miasta jak i widnieje on na licznych emisjach monet gdańskich. Na przykładzie dziejów herbu naszego miasta porozmawiamy o sztuce herbowej i rozwoju heraldyki.
[Dział Edukacji, Monika Kryger, 512-418-745]

Spełnione aspekty podstawy programowej dla Historia klasa IV:
I/2 Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Treści dodatkowe:
7 Gdańsk – Polska spichlerzem Europy. Miasto, port, rozwój handlu zbożem

Spełnione aspekty podstawy programowej Historia klasa V-VIII:
IV/3 Uczeń porównuje kulturę rycerską i kulturę miejską, opisuje charakterystyczne cechy wzoru rycerza średniowiecznego, rozpoznaje zabytki kultury średniowiecza, wskazuje różnice między stylem romańskim a  stylem gotyckim.

Spełnione aspekty podstawy programowej dla Język Polski klasa VII-VIII:
I/1/10 Uczeń wykorzystuje w interpretacji tekstów literackich elementy wiedzy o historii i kulturze.
I/2/3 Uczeń interpretuje dzieła sztuki (obraz, grafika, rzeźba, fotografia).
IV/3 Uczeń uczestniczy w życiu kulturalnym w swoim regionie.

Spełnione aspekty podstawy programowej dla Wiedza o Społeczeństwie klasa IV-VIII:
VI/5 Uczeń znajduje i przedstawia informacje na temat swojej gminy, wydarzeń i postaci z jej dziejów.
VII/1 Uczeń znajduje i przedstawia podstawowe informacje o swoim regionie, wydarzenia i postaci z jego dziejów; lokalizuje własne województwo i powiaty wchodzące w jego skład oraz pozostałe województwa.

 Panienka z okienka dla klas I-III sp i przedszkoli

Postać Hedwigi, czyli Panienki z okienka znana jest dzięki powieści Jadwigi Łuszczewskiej oraz późniejszej adaptacji filmowej. Mamy jednak niespodziankę. Oto Panienka z okienka zamieszkała w Nowym Domu Ławy i czeka na dzieci, by opowiedzieć im o swoim życiu w dawnym Gdańsku.  Zaprosi nas także do swojego pokoiku, gdzie razem wyjrzymy przez okno! 
[Dział Edukacji, Joanna Reiter, 789 449 685]

W domu państwa Uphagenów dla klas I-III sp i przedszkoli

Państwo Uphagenowie zapraszają najmłodszych do swojego przepięknego domu przy ulicy Długiej. To wyjątkowy zaszczyt, dlatego musimy tu przyjść! Wykorzystując wszystkie zmysły, odkryjemy, jak żyli gdańszczanie dawno temu, a także jakie tajemnice skrywały ich domy… 
[Dział Edukacji, Anna Czarnota, 503 437 825]

Rycerze króla Artura dla klas I-III sp

Kim był legendarny król Artur i jego rycerze? Jaki ma związek z naszym miastem? Jaki wpływ miały legendy arturiańskie na średniowiecznego rycerza? Kto i jak mógł nim zostać oraz jakie były jego obyczaje, stroje i uzbrojenie? Razem ze średniowiecznym wojownikiem udamy się na wyprawę do czasów, gdy Dwór Artusa tętnił życiem, a gdańszczanie zdobywali laury w rycerskich turniejach. 
[Dział Edukacji, Krzysztof Kucharski, 789 449 683]

Serdecznie zapraszamy!

Ostatnia aktualizacja : 30.10.2020 13:13
Autor treści : Monika Kryger

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje