Od zawsze reklamy kuszą i uwodzą. Zmieniają się tylko środki i techniki, jakimi posługują się ich autorzy. A jak wyglądało to na początku XX wieku? Bogato ilustrowane broszury, kolorowe plakaty i anonse zachęcały do kupna towarów. Wyrafinowane slogany, jak ten użyty w tytule, miały wywołać chęć posiadania. Wystarczyło tylko podać adres, gdzie klient zrealizuje swe pragnienia.
Firma „Moritz Stumpf & Sohn”, jak wiele innych działających długo w mieście nad Motławą, wrosła w krajobraz gdański i była marką sama w sobie. Świadomie kreowała swój wizerunek i zdobywała klientów między innymi dzięki nowoczesnej, dobrze sformowanej reklamie. Z prasy oraz licznych katalogów, broszur, ulotek, folderów, rachunków i opakowań wyłania się obraz strategii reklamowych firmy. Na ile były one bliskie współczesnemu marketingowi? Do kogo kierowali swoją ofertę Stumpfowie? Co i w jaki sposób reklamowano?
Dr Aneta Kwiatkowska jest pracownikiem Polskiej Akademii Nauk Biblioteki Gdańskiej, w której kieruje pracownią Dokumentów Życia Społecznego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą dawnego języka propagandy i reklamy. Jest autorem licznych publikacji prezentujących zbiory PAN BG oraz współautorem katalogu wystawy poświęconej Stumpfom.
Kiedy: 27 lutego 2020 r., godzina 17:00
Gdzie: Ratusz Głównego Miasta, Wielka Sala Wety
Wstęp wolny
Wykład należy do cyklu wydarzeń towarzyszących wystawie „Srebra od pokoleń. Gdańscy złotnicy Stumpfowie 1804-1945”.
Wystawa czynna do 30 kwietnia 2020 r. w Galerii Palowej Ratusza Głównego Miasta.