Przejdź do treści głównej

Szczegóły

Czwartki w Muzeum Gdańska

Przewiń w dół

27 lutego zapraszamy na wykład dr Anety Kwiatkowskiej "Reklama firmy Moritz Stumpf & Sohn"

Od zawsze reklamy kuszą i uwodzą. Zmieniają się tylko środki i techniki, jakimi posługują się ich autorzy. A jak wyglądało to na początku XX wieku? Bogato ilustrowane broszury, kolorowe plakaty i anonse zachęcały do kupna towarów. Wyrafinowane slogany, jak ten użyty w tytule, miały wywołać chęć posiadania. Wystarczyło tylko podać adres, gdzie klient zrealizuje swe pragnienia.

 

Firma „Moritz Stumpf & Sohn”, jak wiele innych działających długo w mieście nad Motławą, wrosła w krajobraz gdański i była marką sama w sobie. Świadomie kreowała swój wizerunek i zdobywała klientów między innymi dzięki nowoczesnej, dobrze sformowanej reklamie. Z prasy oraz licznych katalogów, broszur, ulotek, folderów, rachunków i opakowań wyłania się obraz strategii reklamowych firmy. Na ile były one bliskie współczesnemu marketingowi? Do kogo kierowali swoją ofertę Stumpfowie? Co i w jaki sposób reklamowano?

Dr Aneta Kwiatkowska jest pracownikiem Polskiej Akademii Nauk Biblioteki Gdańskiej, w której kieruje pracownią Dokumentów Życia Społecznego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą dawnego języka propagandy i reklamy. Jest autorem licznych publikacji prezentujących zbiory PAN BG oraz współautorem katalogu wystawy poświęconej Stumpfom.

 

Kiedy: 27 lutego 2020 r., godzina 17:00

Gdzie: Ratusz Głównego Miasta, Wielka Sala Wety

Wstęp wolny

 

Wykład należy do cyklu wydarzeń towarzyszących wystawie „Srebra od pokoleń. Gdańscy złotnicy Stumpfowie 1804-1945”.

Wystawa czynna do 30 kwietnia 2020 r. w Galerii Palowej Ratusza Głównego Miasta.

 

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje